Bağlanmayacaksın bir şeye, öyle körü körüne

Bu şiir Can Yücel’e ait değildir.

Bağlanmayacaksın bir şeye, öyle körü körüne.
“O olmazsa yaşayamam.” demeyeceksin.
Demeyeceksin işte.
Yaşarsın çünkü.
Öyle beylik laflar etmeye gerek yok ki.
Çok sevmeyeceksin mesela. O daha az severse kırılırsın.
Ve zaten genellikle o daha az sever seni,
Senin onu sevdiğinden…
Çok sevmezsen, çok acımazsın.
Çok sahiplenmeyince, çok ait de olmazsın hem.
Hatta elini ayağını bile çok sahiplenmeyeceksin.
Senin değillermiş gibi davranacaksın.
Hem hiçbir şeyin olmazsa, kaybetmekten de korkmazsın.
Onlarsız da yaşayabilirmişsin gibi davranacaksın.
Çok eşyan olmayacak mesela evinde.
Paldır küldür yürüyebileceksin.
İlle de bir şeyleri sahipleneceksen,
Çatıların gökyüzüyle birleştiği yerleri sahipleneceksin.
Gökyüzünü sahipleneceksin,
Güneşi, ayı, yıldızları…
Mesela kuzey yıldızı, senin yıldızın olacak.
“O benim.” diyeceksin.
Mutlaka sana ait olmasın istiyorsan birşeylerin…
Mesela gökkuşağı senin olacak.
İlle de bir şeye ait olacaksan, renklere ait olacaksın.
Mesela turuncuya, ya da pembeye.
Ya da cennete ait olacaksın.
Çok sahiplenmeden, Çok ait olmadan yaşayacaksın.
Hem her an avuçlarından kayıp gidecekmiş gibi,
Hem de hep senin kalacakmış gibi hayat.
İlişik yaşayacaksın. Ucundan tutarak…

Can YÜCEL

Bu şiiri birde sesli olarak dinleyin gerçekten müthiş.
Bağlanmayacaksın bir şeye, öyle körü körüne dinle:

Bu şiir Can Yücel’e ait değildir.

273 Yorum

  • Yani eyer bu şiir can yücelin değilse …

  • bu şiir gerçekten can yucelinmi arkadaslar odev ıcın kullanacamda ?

  • cok sevdm ama uzun

  • “Bu şiir Can Yücel’e ait değildir” ibaresi çok ince bir zeka ürünüdür arkadaşlar. Büyük usta kendi yazdığı şiiri bile sahiplenmeyecek kadar şiirinin hakkını veriyor.

  • Süpermiş

  • Aslında cok cok guzi bi siir ama cook uzun gercekten uzun ciddiyim yalan solemiom hatta bn bunu ezberlicem nasi ezberlicem onu hic bilmemm neyyse size pay payin gorusmayiz insALLAH yALLAH bismillah

  • Siir can yucele ait değil ama super kim yazdiysa ellerine siirine sağlık :))

  • SÜPER SİİR İM BUYDU ÇOK GÜZEL

  • bn ezberledim 100 aldımmmmmmmmmm : ) : )

  • Bu şiir eksik lütfen düzeltin. Yani CanYücel in sayfasında böyle bir hata nasıl olur aklim almıyor.

  • harika bir şiir

  • Bu şiiri kim yazdı. Bu şiiri Can Yücel’e ait değilse kime ait bilen varsa lütfen söylesin. Çok merak ediyorum arkadaşlar:-) :-) :-)

  • arkadaşlar bu şiir CAN YÜCEL e aittir. ama şiiri sahiplenmiyor çünkü baglanmayacaksın diyo bir seye… dediği şeyi uyguluyor 😉

  • Gerçekten kötü bir şiir

  • Lütfen saçmalama bu şiir büyük üstat Can Yücel e aittir! !!!!

  • Bu şiir çok güzel herkese tavsiye ediyorum

  • Bu şiir Can YÜCEL’e aittir arkadaşlar.

  • aradığım ve bulduğumda çok beğendiğim süper bir şiir

  • Arkadaşlar orada çok ince bir nokta var.Can yücel bize bağlanmayacaksın diyerek kendide bir şeye bağlı olmadığını anlatıyor şiir onun onu bile sahiplenmiyor bağlanmanmıyor hiçbir şeye.

  • Nazım hikmetin siiri bu .

  • wooooooooovvvvvvv müthiş bir şiir….dinlerken hiç sıkılmadım:)))

  • Maalesef, çoktan bağlandık be üstad. Onsuz yapamayacakmışım gibi geliyor her fotoğrafına baktığımda, her hayallerimi süslediğinde. Sanki onsuzluk demsiz çay gibi, hiçbir şey anlaşılmıyo, hiçbir şeyin tadı çıkmıyo.

  • Gerçekten çok içten yazmış çok beğendim dinlerken içim ferhaladı bunu erkek arkadaşımada dinleteceğim

Yorumunuzu Katın.